Miksi

Viime kuukausien aikana useampi henkilö on ehdottanut minulle suomalaisen keittokirjaklassikon Otavan Kotiruoka ”läpikokkaamista”. Olen pohdiskellut asiaa ja tähän sitten päätynyt - kokkaamaan ja bloggaamaan.

Tavoitteeni on valmistaa keittokirjasta ruokakokonaisuus noin kaksi kertaa viikossa. En valmista ruokaa kirjan järjestyksessä. Pyrin hakemaan kirjasta aikaan ja hetkeen sopivia ruokia, jotta voisin tukea myös satokausiajattelua. Kuuluu tähän päivään. 

Aika näyttää, kuinka projektini kehittyy. Tämä projekti ei valmistu vuodessa, eikä varmaan kahdessakaan. Mielenkiintoista on seurata, kuinka kauan tässä menee. Reseptejähän tässä kirjassa on noin tuhat. 

Kotiruoka-kirja on minulle merkityksellinen kokonaisuus. Koulutukseltani olen KM kotitalousopettaja. Koen Kotiruoka-kirjan olevan laajennettu teos kotitalouden oppikirjoista. Sieltä löytyvät ne oleelliset ja tärkeät sekä perinteiset reseptit. Minulla on monia vakioreseptejä, joita haen aina Kotiruoka-kirjasta, kuten maustesilakoiden marinointiliemi,  tosca-kakku ja kaalipiirakka. Kotiruoka-kirjan viemme aina lahjaksi mennessämme rippi- tai valmistujaisjuhliin. Erinomainen ja oleellinen opus. Sanonkin lahjan saajille, että tässä on kaikki. Tällä pärjää tulevaisuudessa. Samalla toivotan sankarille aina maukasta elämää ja totean, että elämän maukkaus on laajempikin käsite kuin hyvä ruoka.



Kirjassa on paljon reseptejä. Minä olen valmistanut ruoaksi näiden reseptien mukaan satakunta. Useat ruoat olen näistä varmaankin valmistanut, mutta todennäköiseti jollain verkkosivustoilta löytyvällä reseptillä tai blogeista enkä tämän kirjan resepteillä. Nyt haluan tuoda vahvasti esiin suomalaista maukasta, ravitsevaa ja puhdasta kotiruokaa. Siksi lähden valmistamaan kotiruokaa juuri tämän klassikkokirjan avulla.

Toivottavasti lähdet mukaan seuraamaan matkaani Kotiruoka-kirjan kanssa. Siitä tulee maukas ja mielenkiintoinen.

Jos sinua kiinnostaa tarkemmin minä ja työni, niin käythän tutustumassa verkkosivuihini Voit seurata työtäni myös Instagramissa nimellä katipohjanmaaofficial.


                                        

Kommentit

  1. Kotiruoka on minulla kulkenut mukana läpi elämän, muistaakseni nyt on käytössä kolmas täysin erilainen painos. Tämä on aina hyvä lahja! Tulee olemaan mielenkiintoista lukea sinun kokemuksia.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mahtavaa, että sinäkin olet Kotiruoka-kirjan aktiivinen käyttäjä. Minulla on itsellä aktiivikäytössä 79. painos vuodelta 2010.

      Poista

Lähetä kommentti